CENTRUM CHOY LEE FUT CHEN FAMILY KRAKÓW 

ul. Królewska 51

30-081 Kraków

Telefon: 12 626-12-38

E-mail: sekretariat.clf@gmail.com 

FACEBOOKhttps://www.facebook.com/clf.polska/

HONORUJEMY PROGRAMY:

TAI CHI CHUAN YANG

System Yang jest jednym z najpopularniejszych chińskich systemów wewnętrznych. Metoda treningowa umożliwia osiągnięcie dobrej kondycji fizycznej i zdrowia bez narażania się na przeciążenie organizmu wskutek intensywnego treningu. Ruch jest tutaj powolny, skorelowany z oddechem, mięśnie rozluźnione. Jest to jedna z nielicznych form ćwiczeń fizycznych, gdzie nie należy używać nadmiernej siły.

Jednym z aspektów tai chi chuan jest rozwijanie wrażliwości i eliminacji niepotrzebnego napięcia mięśniowego. Przez powolny ruch uspokajamy nasze myśli i emocje, stajemy się spokojniejsi i łagodniejsi.  Powolne ćwiczenie wprowadza nas w stan, który nosi nazwę „aktywny na zewnątrz, pusty wewnątrz” lub „nie- działanie w działaniu”. Dzięki takiej metodzie dobrą sprawność fizyczną mogą utrzymać osoby, bez względu na stan zdrowia i wiek. Regularne uprawianie tych ćwiczeń znacznie poprawia funkcjonowanie układu krążeniowego i oddechowego, koncentrację, spostrzegawczość i pamięć. Można powiedzieć, że wspólcześnie najważniejszym celem stylu Yang jest jego aspekt zdrowotny. Wolne tempo, charakter ruchów oraz odpowiednia koncentracja uwagi podczas ćwiczeń stymulują naturalny, pogłębiony i wyciszony rytm oddechowy

 

Zapraszamy na zajęcia o umiarkowanej intensywności wszystkich chętnych,  prowadzone przy muzyce również o charakterze profilaktycznym dla osób w wieku powyżej 50 roku życia.

Gimnastyka dla seniora w Centrum Choy Lee Fut to specjalnie dostosowany do potrzeb i możliwości osób starszych program, który pomoże zadbać o dobrą kondycję fizyczną, wzmocnić ciało i umysł. Łagodne ćwiczenia ruchowo – oddechowe wprowadzą ćwiczacych nie tylko w dobry nastrój, ale również pozwolą cieszyć się dłużej zdrowiem.

Cele ćwiczeń:

–  usprawnienie i aktywizacja układu ruchu, poprawa sprawności i ruchomości w stawach
–  poprawa sprawności układu krążeniowo-oddechowego
– kształtowanie siły mięśni, mięśni stabilizujących kręgosłup i utrzymujących prawidłową postwę ciała oraz profilaktyki osteoporozy
– kształtowanie koordynacji ruchowej, w tym rónowagi ciała
– wspomaganie i profilaktyka nadciśnienia tętniczego, osteoporozy, bóli kręgosłupa i zwyrodnienia stawów

-poprawa samopoczucia